دانلود سكانس عروسي يوسف و آسنات در فراق زليخا

                        

 

دانلود سكانس رويارويي مجدد زليخا با يوسف پس از سال ها

                            

دانلود سكانس دوباره بينا و جوان شدن زليخا

                          

                                       دانلود تيتراژ ابتدايي سريال يوسف پيامبر

دانلود تيتراژ انتهايي سريال يوسف پيامبر

کلیپی از حساسترین سکانهای سریال یوسف پیامبر .سکانس مربوط به فرار یوسف از دست زلیخا .فقط باید بگم این کلپ مخصوصه موبایله

         

دانلود 5.2MB

با تشکر فراوان از وبلاگ هواداران خانوم کتایون ریاحی به خاطر دانلودهای بالا


* عکسهای جدید سریال یوسف پیامبر به مناسبت پایان یافتن پرطرفدارترین سریال سال

بیانات سه تن از بازیگران سریال یوسف پیامبر درمورد مصطفی زمانی

زهیر یاری (نقش بنیامین )

در سکانسم با مصطفی  که همان وصلمان بود باید گریه می کردیم و این گریه هم باید طبیعی می بود

آن پلان جور در نمی آمد سرتان را درد نیاورم ۷و۸ بار من گریه کردم و ۱۰و۱۲ بار مصطفی زمانی

هربار می گفتیم خدا کنه این آخریش باشه که تفاقا پلان خوبی هم از آب در اومد. بگذارید یک خاطره دیگر

از مصطفی بگویم :روزی که من رفتم و قرارداد بستم هنوز بازیگر نقش یوسف (ع) انتخاب نشده بود

گویا قرار بود ابتدا یک بازیگر غیر ایرانی نقش را بازی کند . از طرفی از همه اشخاصی که ادعا دشتند

چهره ای زیبا دارند عکس گرفته بودند . روزی که من آنجا بودم فکر کنم چیزی نزدیک به پانصد ششصد

روی میز آقای سلحشور بود و او داشت آنها را میدید . زمان خداحافظی از آقای سلحشور بین آن همه

عکس تصویر مصطفی  به چشمم آمد حسی به من گفت که او نقش حضرت یوسف را بازی خواهد کرد

از طرفی در آن زمان مصطفی در حالت تعلیق بود و به همراه تعدادی دیگر از افراد کاندیدای این نقش

در حال آموزش شمشیرزنی و سوارکاری بود . من که نمیدانستم قرار است او انتخاب شود به مصطفی

گفتم تو نقش یوسف  را بازی خواهی کرد .

پس از مدتی که او برای نقش انتخاب شد یاد آوری کرد که پیش بینی مرا فراموش نکرده است !!!

الهام حمیدی (آسنات)

مصطفی زمانی بازیگر بسیار باهوش و با استعدادی است دیالوگ ها را به خوبی حفظ میکرد واین برای

من جالب بود ...

محمود پاک نیت (حضرت یعقوب (ع))

چرا بازی حضرت یوسف در نقش حضرت یوسف ماندگار شد ؟

چون قصه روی این شخصیت می چرخد تمام آدم های این داستان به نوعی کمک دهنده حضرت یوسف

بود و فکر می کنم مصطفی زمانی به خوبی توانست این نقش را ایفا کند

اینکه بازیگری جدید و بدون پیش زمینه این نقش را بازی کرد درست بود ؟

این نظر کارگردان بود که ایفا کننده نقش حضرت یوسف چهره ای تازه باشد . بازیگران خوب و خوش چهره

و جذاب زیاد بودند ولی آقای سلحشور دوست داشت بازیگر نقش حضرت یوسف بکر باشد و به نظر من

مصطفی زمانی توانست از پس این نقش بربیاید و استعداد های بالفطزه خود را به نمایش بگذارد

بررسی یوزارسیف از چند زاویه؛
گریم، طراحی صحنه، حقایق تاریخی و داستان در مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر (ص)

سینمای ما - پخش سریال یوسف پیامبر (ص) با اقبال عموم بینندگان و بازخوردهای رسانه‌ای و واکنش صاحب‌نظران همراه بود. در این جا به بهانه پخش قسمت آخر این مجموعه تلویزیونی، چند یادداشت منتشر می‌کنیم که از زاویه‌های گوناگون به این مجموعه تلویزیونی پرداخته‌اند

.
داستان یوسف پیامبر و اسرائیلیات
 صادق آینه‌وند

آنچه در سریال یوسف پیامبر به عنوان داستان زندگی حضرت یوسف (ع) نشان داده شد، فقط 60درصد با واقعیات و روایت تأیید شده مطابقت داشت و بیشتر داستان بر اساس اسرائیلیات بود. از جمله این که حضرت یعقوب سه خواهر را همزمان به همسری اختیار کرده بود یا قصه جوان شدن زلیخا و به همسری حضرت یوسف درآمدن او که همه این‌ها قابل بررسی است و متأسفانه اینطور به نظر می‌رسد که از داستان‌های قوم بنی‌اسرائیل که در کتب عهد عتیق آمده برداشت شده است. تمام این موارد باید توسط کارشناسان و افراد اهل فن تأیید شود.

اسرائیلیات حاصل جریانی است از داستان‌سرایی، اسطوره‌پردازی در سده‌های نخست اسلام و بیشتر توسط یهودیان اسلام‌آورده از کتب عهد عتیق یهودیان ترویج شده؛ افرادی مثل توسط شریه جرهمی، محمد بن کعب القرظی، عبدالله بن سلام و وهب بن منبه و بعدها به متون تصویری مسلمانان راه یافته است. این روایات بیشتر در منابع اهل تسنن به خصوص تفسیر طبری یافت می‌شود.

از آن گذشته داستانی که در سریال یوسف پیامبر نشان داده شد، 300سال با واقعیت اختلاف داشت. سلسله‌ای که حضرت یوسف همزمان با آن می‌زیسته، هکسوس‌ها بودند و فراعنه 300 سال بعد ظهور کردند و قصه‌ای که در سریال به تصویر کشیده شد، داستان سینوهه، طبیب مخصوص دربار فرعون بود و این در مستندات تاریخی موجود است. به طور کلی من شخصاً با ساخت سریال‌های تاریخی مخالف هستم چون این سریال‌ها نه تنها تاریخ را اشتباه نشان می‌دهند، بلکه تصور مردم را هم نسبت به شخصیت‌ها و اتفاقات مهم تاریخی تغییر می‌دهند. ما اگر می‌خواهیم سریال یا فیلم تاریخی بسازیم باید در عین حفظ تاریخ و وقایعش زبان آن را به روز کنیم نه این که زمان تاریخ را تغییر دهیم و این کاری بسیار سخت است.

کارگردانان و فیلمسازان و نویسندگان مجازند تا حدودی برای قابل فهم شدن کار، تغییراتی در جزئیات ایجاد کنند، نه این که تاریخ و واقعیت را تحریف کنند. نباید امروز را در گذشته جاری کنیم، باید زبان تاریخ را تغییر دهیم تا مخاطب آن را درک کند.

من پیشنهاد می‌کنم کارگردانان و فیلمسازان به جای روایت تاریخ، برداشتشان را به تصویر بکشند و به مردم به صراحت بگویند این فیلم یا سریال برداشتی از قصه فلان شخصیت یا فلان واقعه است.


طراحی صحنه سریال یوسف

پیام فروتن

طراحی صحنه سریال یوسف پیامبر از منظری قابل تقدیر است چراکه تاکنون کاری با این حجم انجام نشده بود. اما نقایصی هم دارد که می‌توان آنها را برشمرد: در واقع ضعف اصلی طراحی صحنه سریال، به تحقیق و بررسی مستندات تاریخی بر می‌گردد. با توجه به بودجه و گروه حرفه‌ای که در اختیار سریال بوده است، در مرحله تحقیق گروه می‌بایست بررسی‌های دقیق‌تری انجام می‌داد و تحقیقات بیشتری روی مستندات تاریخی آن انجام می‌گرفت. اما به نظر می‌رسد کار پژوهش‌ها به شکل درستی انجام نشده است. مورد دوم مربوط به ساخت و ساز دکور می‌شود که با دقت کافی صورت نگرفته و ساخت دکورها حرفه‌ای نیست. متریال و موادی که در ساخت دکور استفاده شده مناسب با مدیوم تلویزیون نیست.

مورد سوم موبوط به نورپردازی می‌شود. نورپردازی بد، باعث شده نقایص کار تشدید شوند. به جای اینکه نور، سایه روشن و کنتراست ایجاد کند و صحنه را قابل قبول‌تر جلوه دهد، نقایص کار بیش از پیش نمایان می‌کند. به این ترتیب زحمات گروه صحنه با نورپردازی بد، هدر رفته است. مورد آخر اینکه دکور بسیار شارپ است و مناسب ژانر تاریخی نیست.

امروزه در طراحی صحنه آثار تاریخی موضوعی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، استفاده از جلوه‌های ویژه و کامپیوتری است که در این مجموعه غیر از چند پلان محدود که آن هم به شکل ابتدایی از آن استفاده شده، شاهد استفاده دیگری از این تکنولوژی نیستیم.

اما در مورد طراحی لباس، دست طراح خیلی باز نبوده است. اگر بخواهیم در طراحی لباس به مستندات مصر باستان نگاه کنیم، لباس‌هایی که در آن دوره استفاده می‌شده تقریباً قابل استفاده و پخش در تلویزیون ما نیست. نوع طراحی لباس‌های مصری باز و اغلب بدن‌نما بوده است. معمولاً بالاتنه مردان برهنه و در مورد خانم‌ها بخشی از بالا تنه باز بوده است. به نظر می‌رسد طراح لباس تا جایی که محدودیت‌ها به او اجازه می‌داده، سعی کرده این نقیصه را برطرف کند. اما محدودیت‌های اینچنینی باعث می‌شود تا طراح لباس نتواند به مستندات پایبند بماند

.
درباره طراحی گریم سریال یوسف پیامب
ر
گپی با عبدالله اسکندری

هنرنمایی او در مجموعه هزاردستان و گریم عجیب و غریبش روی صورت محمود بصیری در اپیزود دوم فیلم دستفروش هرگز از خاطره‌ها محو نمی‌شود. عبدالله اسکندری گریمور کهنه‌کار سینما و تلویزیون ایران که سابقه کار در چند مجموعه عظیم تاریخی را در کارنامه هنری خود دارد در گفت‌و‌گو با روزنامه خبر از سریال «یوسف پیامبر» و گریمور جوان آن سعید ملکان گفت.

طراحی گریم مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» توسط طراحی صورت گرفته که سابقه چندانی در زمینه گریم‌کاری‌های تاریخی نداشته اما با این وجود حاصل کار او قابل قبول از آب درآمده است.

سعید ملکان در زمینه کارهای تاریخی نیروی جوان محسوب می‌شود که بر همین اساس و با انرژی بسیار کاری موفق در طراحی گریم «یوسف پیامبر» انجام داد. او مصمم آمده بود تا در این پروژه مهم نقشی جدی ایفا کند که به نظر می‌رسد به خوبی از پس این کار برآمده است.

ساخت مجموعه‌هایی همانند «یوسف پیامبر» دشواری‌های بسیاری دارد و زحمت زیادی را می‌طلبد. تاکنون در سریال‌های مختلف تاریخی کار کرده‌ام و به خوبی می‌دانم که تولید چنین کارهایی تا چه حد سخت است بنابراین نمی‌توان زیر کولر یا جلوی بخاری نشست و در مورد این کارها اظهار نظر کرد.

برای انتقاد درست باید موقعیت افرادی که چنین مجموعه‌هایی می‌سازند را در نظر گرفت. برای ارائه تصویر درست از یک صحنه ساده که شاید به نظر بسیاری خیلی راحت باشد، گروه سختی بسیاری متحمل می‌شود.

یک مثال ساده می‌زنم، با یک حساب سرانگشتی متوجه شده‌ام که در طول 5 سال تصویربرداری مجموعه «مختارنامه» ما فقط برای رسیدن به لوکیشن مسافتی به اندازه نیم‌کره زمین را طی کرده‌ایم. این جزییات نشان دهنده سختی‌های بسیار تولید مجموعه‌های تاریخی و عظیم است.

وقتی به این جزییات توجه کنیم درمی‌یابیم که تولید مجموعه «یوسف پیامبر» کار سنگین و کمرشکنی بوده و آدم‌های فعال سر این پروژه قطعاً عاشق کار خود بوده‌اند.

حاصل مجموعه نشان می‌دهد که فرج‌الله سلحشور نسبت به دیگر کارهای کارنامه‌اش، پیشرفت داشته است.


اتکا به روایات مشکوک
محمد رجبی

مسلماً در مورد صحت و سقم ماجراهای سریال حضرت یوسف و مطابقت آن با تاریخ و آنچه در قرآن و روایات اسلام آمده، می‌توان تحقیقات و مطالعات دقیق انجام داد اما آنچه در نگاه اول به نظر می‌رسد، این است که در برخی صحنه‌ها و داستان‌ها روایات مشکوک هم دیده می‌شود. برخی از نقل‌ها و روایات که به ما رسیده، از منابع یهودی‌های مسلمان‌نماست که به نقل‌های اسرائیلیات معروفند. از جمله روایات و نقل‌های مشکوکی که در سریال یوسف پیامبر دیده می‌شد، حکایت خواهر بودن همسران یعقوب نبی است.

البته بااطمینان نمی‌توان گفت از روایات اسرائیلی است و امکان دارد تا‌حدی صحت داشته باشد و از منابع مسلمانان رسیده باشد. در این صورت اینطور می‌توان توجیه کرد که در زمان یعقوب نبی هنوز حکمی مبنی بر ممنوعیت ازدواج همزمان با دو خواهر وجود نداشته است. باید اسناد و مدارک را بررسی کرد و دید منبع اصلی این روایت چیست و از کجاست.

مورد دیگر قصه جوان شدن زلیخا و ازدواج با حضرت یوسف است. این نیز از مواردی است که باید به دقت در موردش تحقیق و منبع‌یابی شود اما به نظر من اگر زلیخا تا این حد متحول شده بود که عشق مادی و دنیایی در دلش تبدیل به عشق الهی و ذوب شدن در عشق حضرت حق شود، تصویر مثبت‌تری از او در قرآن بیان می‌شد. در حالی که در قرآن از زلیخا به عنوان زنی هوسران یاد شده است، حتی اگر زلیخا در ابتدا زنی هوسران بوده و در نهایت به زنی پارسا تبدیل شده بود، در قرآن به این موضوع اشاره می‌شد در حالی که در هیچ جای سوره یوسف تصویر مثبتی از زلیخا وجود ندارد و اگر ما قرآن را ملاک قرار دهیم،‌ این تعبیر درست نیست.

به هر حال از زحماتی که برای سریال کشیده شده بود، نمی‌توان چشم پوشید. با توجه به محدودیت‌های به تصویر کشیدن بخش‌هایی از داستان اما کارگردان بعضی از موارد مثل خواسته‌های نفسانی زلیخا از یوسف را استادانه به تصویر کشیده بود اما موارد مهم و اساسی دیگری هم در داستان حضرت یوسف وجود دارد که در این سریال دیده نمی‌شد. مثلاً یکی از نقاط عطف داستان یوسف پیامبر(ع) این بود که هنگامی که حضرت یعقوب به دیدار یوسف می‌رود، به خاطر وجود خدم و حشم فراوانی که حضرت یوسف به عنوان عزیز مصر داشت، با تأخیر به استقبال پدرش می‌رود و این ترک اولی سبب می‌شود ادامه نبوت و پیامبری که قرار بود در نسل یوسف(ع) باشد، از نسل او قطع شود.

حال آن که این مسئله در سریال برعکس به تصویر کشیده شده بود. حضرت یوسف (ع) برای رسیدن به پدرش بارها زمین خورد. البته این قابل درک است که برای جذابیت یک سریال، کارگردان سعی می‌کند از جلوه‌های هنری استفاده کند اما نه تا آنجا که اصل ماجرا که ترک اولای حضرت یوسف(ع) است به کلی حذف شود.

حتی در مورد به زندان افتادن حضرت یوسف، دلیل اصلی آن همانطور که در سریال هم آمده به خاطر این بوده که یوسف نبی به خواسته زلیخا تن نداد حتی این که حضرت یوسف در زندان درصدد هدایت زندانیان بود و آن دو نفر خواب‌هایشان را برای ایشان تعریف کردند و حضرت خواب آنها را تعبیر کرد، در قرآن آمده اما این که در زندان شکنجه‌های آنچنانی که در سریال نشان داده بودند، وجود داشت یا خیر یا کسی در زندان به حضرت یوسف حمله کرده است یا خیر، نه در قرآن اشاره‌ای به این موارد داریم و نه در روایات. این سریال در کل جنبه‌های مثبت و منفی فراوان داشت که روی هم رفته جنبه‌های مثبت آن بیشتر بود اما بحث سر این است که آیا ما الگوهای برجسته دینی و مذهبی خودمان را به مردممان معرفی کردیم و تمام شده‌اند که به سراغ پیامبران دیگر رفته‌ایم و این همه هزینه برای به تصویر کشیدن داستانی صرف کردیم که تا این حد قابلیت طولانی شدن نداشت. اگر صدا و سیما بودجه کلانی برای چنین کارهایی در اختیار دارد، چرا سعی نمی‌کند فیلم یا سریالی در مورد رسول اسلام بسازد تا مجبور نباشند هر سال به مناسبت تولد و وفات ایشان همان فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» را چند باره پخش کنند؟ به نظر من چنین هزینه‌هایی در شرایطی که صهیونیسم با تمام قوا مقابل ما قد علم کرده و سعی در غلط جلوه دادن اسلام دارد، باید صرف معرفی شخصیت‌های اسلام و شیعه شود.

*عکسهای آخرین قسمت سریال

 

 

سلحشور : از حضور یوسف در جشنواره کن استقبال می کنم

کارگردان و تهيه کننده سريال حضرت يوسف (ع) گفت :از عرضه سريال حضرت يوسف در شصت و دومين جشنواره فيلم کن استقبال مي کنم.

فرج الله سلحشور در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه از حضور سريال حضرت يوسف (ع) در جشنواره کن بي اطلاع هستم اما در اين موضوع عيبي نمي بينم ،افزود: حضور و پخش آثار مذهبي و ديني در جشنواره هاي مختلف در سراسر دنيا مي تواند در شناخت اين آثار و توجه به آنها تاثيرگذار باشد.
صبح امروز (سه شنبه) سيما فيلم در خبري از عرضه سريال يوسف پيامبر (ع) و 4 فيلم جديد از محصولات مرکز سيما فيلم از سوي اداره کل تأمين و رسانه بين‌الملل سيما در شصت و دومين بازار فيلم کن خبر داد.
نمايندگان سازمان صدا وسيما در کن، دو شب قبل (21 ارديبهشت) تهران را به مقصد فرانسه ترک ‌کردند تا ضمن برپايي چتر IRIB (صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران) در بازار کن،‌ فعاليت رسمي خود را از امروز (چهارشنبه 23 ارديبشهت همزمان با 13 مه) آغاز کنند.
به گفته عليرضا شاهرخي، مدير امور جشنواره‌اي اين اداره کل،‌ فيلم سينمايي "چهره به چهره" به کارگرداني علي ژکان و فيلم‏هاي "مانگرو " ساخته مهدي صباغ زاده ،‌ "محبوبه" به کارگرداني وحيد نيکخواه آزاد و "به خاطر خواهرم" به کارگرداني حجت‌الله سيفي همراه نسخه کامل سريال "يوسف پيامبر (ع) " و کليپي از مجموعه "مختارنامه" به نمايندگي از توليدات جديد مرکز سيما فيلم در کنار فيلم‌هاي ديگري چون پاي پياده"،‌ "ستاره خضراء"،‌ "هر شب تنهايي"،‌ "گراناز"،‌ "شاه کليد"،‌ "پريشاني" و "فراموشي" در اين رويداد فرهنگي عرضه مي‌شوند.
علاوه بر عناوين جديد، کاتالوگي شامل اطلاعات بيش از 150 اثر سينمايي،‌ مستند، سريال و تله‌فيلم از سوي ‌ IRIB در اين بازار عرضه مي‌شود.
امسال اولين سالي است که اداره کل رسانه بين‌الملل سيما cmi پس از ادغام با اداره کل تأمين برنامه سازمان، تحت عنوان کلي‌ IRIB به فعاليت مي‌پردازد.
از ديگر نمايندگان ايران در بازار فيلم کن مي‌توان به بنياد سينمايي فارابي،‌ حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، انجمن سينماي جوان،‌ مرکز گسترش سينماي مستند و تجربي،‌ شهرزاد مديا و چند شرکت فيلمسازي خصوصي اشاره کرد که زير عنوان چتر سينماي ايران گرد هم مي‌آيند.
شصت و دومين بازار فيلم کن از 13 تا 23 مه 2009 در شهر کن فرانسه و همزمان با جشنواره فيلم کن برگزار مي‌شود.
+ نوشته شده توسط مدیران در پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت 1388 و ساعت 13:17 |


Powered By
BLOGFA.COM